it-problemen

9 op de 10 werknemers ervaren IT-problemen

Pakweg 90% procent van de Nederlandse arbeidskrachten kampt met IT-problemen op het werk. Zo ergert eenvijfde zich bovenal aan trage reactietijden van software. Hierop duidt een enquête door SPS, specialist in IT-beheer. 45% van de ondervraagden besteedt meer dan een half uur per week aan problemen met IT-voorzieningen. Bij een kwart is dit zelfs meer dan een uur per week. Naast de trage reactietijd van software stoort menig werknemer (14%) zich aan de snelheid van de internetverbinding op het werk, gevolgd door internetstoringen (13%). 12% ervaart hinder door verouderde apparatuur. Slechts 1 op de 10 respondenten zegt helemaal geen last te hebben van IT-ergernissen op kantoor.

“Het is zorgwekkend om te horen dat werkend Nederland zoveel last heeft van IT-problemen op kantoor, zegt Linda Verweij, COO van SPS. Dat zou vandaag de dag niet meer voor mogen komen. Op nummer 1 staat de reactietijd van software, terwijl dit tegenwoordig eenvoudig in kaart te brengen is. Zelf een diagnose stellen op basis van de ervaringen van eindgebruikers is niet meer nodig. Online tools geven beheerders real-time inzicht in performance-problemen die eindgebruikers ervaren en de achterliggende oorzaken, zegt Verweij. “Door echt te weten wat de eindgebruiker ervaart, wordt de eindgebruikerstevredenheid verhoogd en worden performance-problemen voorkomen. Hierdoor krijgt de IT-afdeling meer lucht en heeft de organisatie tevreden medewerkers die bovendien efficiënt kunnen werken.”

Over het onderzoek – SPS heeft ruim 1.000 medewerkers in verschillende sectoren geënquêteerd.

Geplaatst in Corporate ICT en getagd met , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *